הפקות אירועים, קורס הפקות אירועים, קורס הפקת אירועים, לימודי הפקות אירועים, לימודי הפקת אירועים, דרושים מפיקי אירועים, איך להתקבל לחברות הפקה, מפיקי אירועים, עבודה בהפקות אירועים, הפקת אירועים, קורס הפקת אירועים, מפיק אירועים, דרושים הפקות אירועים, כמה מפיקים מרוויחים, ראיון עבודה, ראיון עבודה הפקות אירועים, דרושים

עבודה בהפקת אירועים

עבודה בהפקת אירועים

לא כל הנוצץ זהב הוא. לפני שאתם ממהרים להתחיל לעבוד בתחום הפקות האירועים, ואף ללמוד בקורס הפקות אירועים, רצוי שתקראו מאמר זה על מנת שתבינו לעומק לאן אתם נכנסים, מה הדרישות, האם כדאי להתחיל לעבוד כמפיקי אירועים, האם אתם מתאימים להיות מפיקי אירועים והאם זה בכלל מתאים לכם...

תחום הפקות האירועים נחשב מאז ומתמיד כזוהר ומזמין, חלומם הרטוב של רבים.

הקנקן נראה נוצץ במיוחד, לסייר במקומות מקסימים, להשתתף באירועים נוצצים ובהשקות, לקבל הזמנות לאירועים ומופעים,

להיפגש עם "ידוענים", לטייל בכל הארץ, להכיר מקומות חדשים, ללכת לטעימות מפנקות ועוד ועוד.

הכל נראה טוב ויפה…

בתחום הפקות האירועים, חשוב שתבינו מה נמצא בתוך הקנקן היפה והנוצץ ובכלל תבינו האם יש לכם את מה שצריך על מנת להיות מפיקי אירועים

למעשה, כאשר מדובר על עבודה בהפקת אירועים, העבודה היא מלחיצה ותובענית, הדורשת הקפדה על פרטים רבים, ניהול מו"מ מתיש עם לקוחות וספקים,

עבודה עם גורמים רבים בארגון של הלקוח ומתן פתרונות יצירתיים בזמן אמת לכל שינוי ובעיה שמתעוררת.

הדרך הפשוטה ביותר להסביר את מרכיבי העבודה, היא לעבור שלב שלב מתחילת העבודה על אירוע ועד סיומו המוצלח:

השלב הראשון: קבלת הבקשה להצעת מחיר (קבלת ה"בריף")

זהו בעצם השלב הראשוני ביותר הלקוחות התקשרו והם מעוניינים באירוע.

מעולה! יש אירוע על הפרק!

אז זהו שלא…

בשלב זה הלקוחות ביקשו הצעה בלבד, זה לא אומר שהאירוע סגור ושייך לנו. סביר להניח שפנו לעוד כמה מפיקים ויקבלו עוד

הצעות.

חובת ההוכחה כרגע היא עלינו!

המרכיב החשוב ביותר יהיה להבין את הצורך של הלקוח, לפרש אותו ולבנות ממנו הצעה לאירוע מדהים שישכנע את הלקוח, ידבר אליו בשפה שלו ויענה על הצרכים שלו בתקציב שלו.

לאחר שביררנו את צרכי הלקוחות ומטרות האירוע, מתחילים…

קדימה לעבודה!

ישיבות קריאטיב, בניית הקונספט לאירוע, בחירת הספקים והמקומות המתאימים ביותר לאירוע, סיורים במקומות וכו'.

אופרציה, אופרציה, אופרציה…

בקשת הצעות מחיר, בדיקת הביטוחים והרישיונות ומשא ומתן מול הספקים על מנת לעמוד בתקציב הלקוחות, בניית טבלאות

תקציב, הכנת מצגת מושקעת לפרזנטציה וכו'.

העבודה היא רבה, שעות על גבי שעות, ימים על גבי ימים ולעיתים אף חודשים.

בסופו של יום, הלקוחות יכולים להחליט לקבל הצעה אחרת, או אפילו לבטל את האירוע וזה אומר שכל המאמצים ירדו לטמיון.

איזה תכונות אופי ויכולות תצטרכו בשלב זה לטובת הפקות אירועים או לימודי הפקות אירועים:

  • אמביציה גבוהה.
  • יכולת משא ומתן.
  • תכנון וניהול תקציבים.
  • יכולת חשיבה וירידה לפרטים הקטנים.
  • יכולת תיעדוף משימות.
  • יכולת חשיבה קריאטיבית דבר שיכול לעזור לכל מפיק ולעיתים קרובות אף חוסך בעלויות. אך הסירו דאגה מליבכם – במידה ואין לכם תכונה זו, לא חובה, ישנם המון ספקי תוכן ואנשי קריאטיב שיתנו לכם מענה זה.

השלב השני: הפרזנטציה

הפרזנטציה היא אומנות, חשוב לדעת כיצד להעביר פרזנטציה.

המטרה היא לגרום ללקוחות לדמיין אל מול עיניהם את האירוע תוך כדי ההצגה.

בשילוב של יכולת מכירה, להט, התלהבות ויצירת עניין נמכור את האירוע!

תכונות האופי והיכולות שתצטרכו בשלב זה לטובת הפקות אירועים או לימודי הפקות אירועים:

  • יכולת מכירה.
  • כריזמה טבעית תעזור מאוד

לא להיבהל אם אין לכם את כל זה באופן טבעי, כיום יש מגוון רחב של סדנאות להעברת פרזנטציות או אפילו התגברות על פחד במה שלעיתים יכול אף הוא להשפיע.

השלב השלישי: טרום הפקה

זכינו באירוע! מעולה!

עכשיו באמת מתחילים לעבוד…

סגירת החוזים עם כל ספק וספק באירוע שלב קריטי.

תחום הפקות האירועים הוא תחום דינמי ביותר, יכול להיות שספק/ אומן/ מקום שהיה פנוי לפני יומיים כבר לא פנוי היום, לכן הסגירה חייבת להיות מיידית.

יציאה עם הלקוחות לטעימות, יציאה לסיור ספקים במקום האירוע, בדיקת נושא הבטיחות והחוקים, בניית לו"ז (ליין אפ) לאירוע, בניית גאנט עבודה לאירוע ותקשור למוזמנים וכו'.

בנוסף, סגירת החוזה עם הלקוח לא אומרת שלא נשמע ממנו עד האירוע, להיפך, מכאן יתחילו הבקשות והשינויים.

עד יום האירוע יהיו שינויים כאלה ואחרים שנצטרך להתמודד איתם ולתת את השירות הטוב ביותר.

ככל שהאירוע מתקרב, הלחץ והעומס עולים מדרגה, הכל חייב להיות מושלם!

תכונות האופי והיכולות שתצטרכו בשלב זה לטובת הפקות אירועים או לימודי הפקות אירועים:

  • יכולת עמידה בלחצים.
  • תודעת שירות גבוהה ויחסי אנוש מצוינים.
  • פרפקציוניזם ופדנטיות מאוד תורמים בשלב זה.

השלב הרביעי: הפקה ותפעול האירוע בשטח

הגיע היום!!!

עד כמה שההתרגשות גדולה כך גם הלחץ…

ביום האירוע, המפיק הוא בעצם בראש הפירמידה, עליו לנהל את כל הספקים ואת תפעול האירוע, תוך שהוא קשוב ללקוחות ודואג לכל הבקשות שלהם.

נערכנו באופן המושלם לפני האירוע וסגרנו את כל הפרטים הגדולים והקטנים ביותר, הכל יזרום חלק…

אז זהו, שלא בטוח…

כבר ציינתי שתחום הפקות האירועים הוא דינאמי?

אז כן, גם יום האירוע הוא כזה, לעיתים מדובר במספר רב של צוותי עובדים וספקים שגם להם יש פירמידות משלהם.

השליטה עליהם היא לא פשוטה ומצריכה יכולת ניהול ואסרטיביות.

מפיק מעולה הוא מפיק שיודע לפתור בזריזות וביצירתיות "בלת"מים ובעיות תוך כדי האירוע,

לדוגמא: מסך לד שפתאום התקלקל ולא עובד, האומן של המופע המרכזי חולה ולא יכול להופיע, היווצרות של תורים ארוכים בדוכני האוכל מסיבות כאלה

ואחרות וכו'..

תכונות האופי והיכולות שתצטרכו בשלב זה לטובת הפקות אירועים או לימודי הפקות אירועים:

  • יכולת ניהול מעולה.
  • אסרטיביות.
  • יכולת זיהוי בעיות בזמן.
  • יצירתיות במציאת פתרונות מהירים ומוצלחים.
  • יכולת עבודה בסביבה דינאמית, כולל במצבי עומס ולחץ.

השלב החמישי והאחרון: סיומו של אירוע

עשיתם עבודה בהפקת אירועים מעל למצופה, והסתיים לו אירוע מוצלח!!!

הסיפוק הוא עצום ושווה את כל העבודה…

ניתן לעצמנו כמה שעות של שקט ותחושה של הגשמה…

וקדימה לאירוע הבא!

 

קראתם ומצאתם עצמכם מתאימים עם תשוקה גדולה להיכנס לעבודה בתחום הפקות האירועים או ללמוד בקורס הפקות אירועים?

מצוין!

דרושים מפיקי אירועים – עכשיו גם אתם יכולים להיכנס לתחום

אז חיפשתם מודעות דרושים מפיקי אירועים, עברתם את שלב ראיון העבודה לחברת הפקת האירועים, אתם עומדים להיכנס לעולם דינאמי ומדהים…

עם כל העבודה הרבה, זהו עולם מופלא של יצירת רגעים קסומים ומרגשים בחייהם של הרבה אנשים!

שיהיה בהצלחה ביצירת אירועים מדהימים רבים!

חשוב לציין שתחום האירועים הוא תחום מגוון ורחב של אירועים פרטיים ועסקיים.

השלבים המתוארים הם כלליים ומשתנים מאירוע לאירוע כמו כן, גם הדרישות.

 

מיכל גיסינגרגיסי – המרכז ללימודי הפקות אירועים

מאמרים קשורים

הפקת אירוע כלשהו, בין אם מדובר על יום גיבוש של 30 איש לבין אם מדובר על אירוע גדול, מצריכה המון זהירות, חשיבה על כללי הבטיחות ועל הסכנות שיכולות לקרות. חשוב שתבינו, האחריות של המפיק היא לא קטנה, אם יקרה משהו יפנו אליכם בטענות ואף תביעות. כל אירוע עלול לגרום לכם לנזק כלכלי עצום אם משהו יקרה!
לפני שאתם מתחילים ללמוד בקורס הפקות אירועים חשוב לדעת כמה מפיקי אירועים מרוויחים על מנת לבדוק אם ציפיות השכר שלכם תואמות את המקצוע. במאמר הבא, נסביר בפירוט כמה מפיקי אירועים מתחילים וותיקים מרוויחים ומה התנאים לכך.
בעולם הפקות האירועים, מפיק אירועים מצליח הוא הדמות המרכזית שאחראית על הפיכת רעיון למציאות. לפני שאתם רצים לעבוד או ללמוד בקורס הפקות אירועים, בדקו האם יש לכם את התכונות והכישורים הנצרכים לעבודה כמפיקי אירועים (חשוב לציין שבקורס הפקות אירועים טוב, ילמדו אתכם כיצד לרכוש כישורים אלו).
בשנים האחרונות יש ביקוש עצום לעבודה כמפיקי אירועים, לכל משרה יש מאות פונים ורק חלקם יזומנו לראיונות. כאשר הגעתם לראיון עבודה, יש לכם רק הזדמנות אחת לעבור אותו, לכן חשוב שתגיעו לראיון כשאתם יודעים מה אתם עושים.